#1 2008-01-10 19:45:29

Błażej Hermann

Punktów :   

prośba o tłumaczenie

Gdyby ktoś to kidyś przetłumaczył to byłbym zobowiązany niewymownie. Nie spieszy się.

"(Reprinted without permission from Explicitly Intense Magazine #20)

Jeff Nau (Explicitly Intense): As far as progressive rock goes and had gone,what do you feel about what's happening now? Dream Theater is still doing very well, and now there's a new kind of prog rising up with bands like the Mars Volta and even Radiohead - but also with older-sounding groups like the Flower Kings and Transatlantic. What do you think needs to happen for it to survive?

Steve Wilson (Porcupine Tree): Okay, I think that answer is very simple: bands like the Mars Volta, Tool, and Radiohead - these bands are the future of progressive music.

Bands like the Flower Kings and Transatlantic? The DEATH of progressive music. These are the bands that reinforce every prejudice people have about progressive rock: old-fashioned, pompous, pretentious, hung-up on sci-fi concepts - that for me is rubbish. But there's a new wave of bands that for me are being influenced just as much by hip-hop as they are King Crimson or Godspeed You Black Emperor and bands like us as well, I hope.

For me, Transatlantic and the Flower Kings - and I have heard these bands, unfortunately - they're following the blueprint from 1972 so closely; it's completely pointless and redundant. They're never going to better the originals, anyway - why bother? Whatever's going around should be part of their musical vocabulary.

I don't particularly dig generic music, whether it's hardcore metal or hip-hop, even down to the prog bands you mentioned. They're following a formula way too closely. For me,being progressive is about taking the word at face value: it a band is going to try to be progressive, they shouldn't be looking at the past - they should be looking at everything that's going on around them now, from hip-hop to trip-hop to death metal to trance. The
word 'progressive' is about the FUTURE."

#2 2008-01-16 00:47:21

Jakub Basoń

Punktów :   

Re: prośba o tłumaczenie

Postaram sie to przetłumaczyc, ale... Jezus maria... to co Wilson wygaduje to herezje takie, ze się niedobrze robi.... Jak tak mają wygladac wspolczesne autorytety proga to ja dziękuje

#3 2008-01-17 12:49:48

Michał Wieczorek

Administrator

Punktów :   

Olga to przetłumaczy. Na dziś lub jutro.

#4 2008-01-17 19:36:47

Olga Socha

Nowy użytkownik

Punktów :   

Jeff Nau (Explicitly Intense):Jeśli idzie o to jak rozwija i rozwijał się progresywny rock co uważasz na temat obecnej sytuacji? Dream Theater wciąż sobie dobrze radzi, a teraz pojawił się nowy gatunek progresu  na czele z takimi grupami jak the Mars Volta a nawet Radiohead ale i również dołączyły do niego starsze zespoły jak the Flower Kings i Transatlantic. Jak myślisz, co musi się stać, aby przetrwały?

Steve Wilson (Porcupine Tree): Uważam, że odpowiedź jest bardzo prosta: grupy takie jak the Mars Volta, Tool i Radiohead tworzą przyszłość muzyki progresywnej.
A grupy pokroju the Flower Kings i Transatlantic? To ŚMIERĆ muzyki progresywnej. Są to zespoły, które wzmacniają wszystkie uprzedzenia, jakie ludzie mają na temat muzyki progresywnej:przestarzała, przesadna, pretensjonalna, oparta na pomysłach rodem z sci-fi- dla mnie to nic niewarte. Ale pojawiła się nowa fala zespołów, które jak dla mnie są równie bardzo pod wpływem hip hopu jak King Crimson czy Godspeed You Black Emperor, są to również takie grupy jak nasza, mam nadzieję.

Uważam, że Transatlantic and the Flower Kings- niestety słyszałem te zespoły- kontynuują bardzo ściśle ideę z roku 1972; jest to kompletnie niepotrzebne i bez sensu. Nigdy nie będą lepsi od pierwowzoru, zresztą po co zawracać sobie tym głowę? To, co dzieje się wokół powino być częścią ich muzycznego słownika.

Nie lubię specjalnie gatunkowej muzyki, czy to hardcore metal, czy hip hop, czy nawet progresywne zespoły, które wspomniałeś. Podążają za wzorcem zbyt ściśle. Dla mnie, aby być progresywnym, trzeba rozumieć rzeczywistą wartość tego słowa- jeżeli zespół próbuje być progresywny, nie powinien oglądać się w przeszłość, powinien patrzeć na wszystko, co się dzieje wokół niego, od hip-hopu do trip-hopu, death metalu i transu. Słowo "progresywny" dotyczy przyszłości.

Stopka forum

RSS